نمایشگاه های تخصصی استانی
تعریف : به نمایشگاهی اطلاق می گردد که مجموعه ای از واجدین شرایط استان در آن مشارکت کنند .
شرایط و مقررات :
-
معرفی نماینده از سوی سازمان استان به مجری نمایشگاه به عنوان ناظر
-
محل برگزاری نمایشگاه مرکز نمایشگاه های استان یا یکی از مراکز قابلیت دار نمایشگاهی بنا به تشخیص سازمان استان باشد .
-
تعداد غرف متناسب با ظرفیت رشته های هریک از گروه های صنایع دستی حداقل 20 غرفه پیش بینی شود
-
مدت زمان برگزاری حداقل 3 روز و حد اکثر با نظر رئیس سازمان استان تعیین شود .
-
ممنوعیت عرضه و نمایش محصولات غیر مرتبط با نمایشگاه تخصصی
-
پیش بینی و تدارک تبلیغات ، اطلاع رسانی ، خدمات پشتیبانی ، زیبا سازی فضای نمایشگاه ، امنیت و حراست توسط مجری
-
آثار ارئه شده دارای شناسنامه کامل باشد .
-
الزامی بودن نصب یکی از مجوز های سه گانه صنایع دستی در غرفه ها
نمایشگاه های تخصصی منطقه ای
تعریف : به نمایشگاهی اطلاق می گردد که با مشارکت تعدادی از استان های همجوار و مجموعه ای از واجدین شرایط توسط استان میزبان برنامه ریزی و اجرا می گردد .
شرایط و مقررات :
-
دریافت امتیاز کافی و لازم جهت برگزاری نمایشگاه تخصصی از ستاد
-
مناسب بودن فضای استان برای برگزاری نمایشگاه
-
قابلیت جذب گردشگر داخلی و خارجی
-
برآورد و تامین اعتبار هزینه های مربوطه ، اعم از اجاره ، اسکان ، ایاب و ذهاب
-
بررسی و ارزیابی اقلام صنایع دستی در نمایشگاه توسط معاونین استان انجام می شود .
-
حداقل زمان برگزاری نمایشگاه 4 روز است .
-
تعداد استان های مشارکت کننده حداقل 6 و غرف پیش بینی شده حداقل 4 غرفه برای هر استان است .
-
استان ها موظفند از تمامی رشته های فعال در نمایشگاه های تخصصی استفاده کنند
-
ضرورت نصب یکی از مجوز های سه گانه در غرفه های نمایشگاه
نمایشگاه هاي تخصصی سراسري
تعریف : به نمایشگاهی اطلاق می گردد که مجموعه اي از صنعتگران و هنرمندان کل کشور در آن مشارکت داشته باشند .
شرایط و مقررات :
-
پیش بینی فضایی مناسب و متناسب با استانداردهاي نمایشگاه تخصصی بین المللی
-
حداقل مدت برگزاري 6 روز باشد
-
تعداد غرفه ها 90 تا 150 غرفه باشد
-
انتخاب گروه ها با پیشنهاد استان و تایید معاونت هنرهاي سنتی و صنایع دستی سازمان می باشد .
-
استان میزبان در جهت ارائه تمهیدات و تسهیلات به صورت رایگان اقدام کند .
-
اطلاع رسانی و تبلیغات از طریق ایجاد سایت بین المللی ، رسانه هاي داخلی و خارجی و از 9 ماه قبل صورت پذیرد .
-
آثار منتخب جهت نمایش یا فروش می بایست داراي کیفیت ، بسته بندي ، شناسنامه و از نظر هنري داراي قابلیت باشند
-
کنترل اقلام صنایع دستی مشارکت کنندگان داخلی توسط معاونین استان صورت گرفته و از ورود هرگونه محصولات خارج از رشته هاي مصوب خودداري شود .
-
ارائه اقلام تبلیغاتی و بازاریابی توسط مشارکت کنندگان الزامی است .
-
استان هاي مشارکت کننده موظفند از تمامی رشته هاي فعال استفاده کنند و از حضور هنرمند با رشته تکراري خودداري کنند .
-
نصب اصل یکی از مجوز هاي سه گانه نوسط مشارکت کنندگان الزامی است .